Ana içeriğe atla

OYUN HAMURU YENİLEME :)

        Çocuklarımızın  severek oynadığı ( bıraksam İkra'nın saatlerce oynayabileceği ) oyun hamurları zamanla ilk günkü formlarını kaybederler ve ufalanmaya, güzel şekil almamaya, çatlamaya başlarlar. Annelerin en çok şikayet ettikleri şeyde budur, Her zaman yenisini mi alıcam? Oyun hamuru yetiştiremiyorum! Buna paramı dayanır? diye hayıflanırız. Aslında oyun hamurlarınız ne kadar kurumuş bozulmuş olursa olsun ilk günkü hallerini alabilirler. Bunun bir tek yolu var oda; sulamak :) evet yanlış duymadınız tek gerekli malzeme 'su', eee tabi birde kötüleşmiş oyun hamuru.





          Biz evde Play-doh marka oyun hamuru kullanıyoruz. Ben bu anlatacağım yöntemi playdoh markada denedim ve inanılmaz başarılı oldum korkmadan sizde deneyebilirsiniz. Bazı markalar farklı içeriklerle yapılıyormuş. Creall mesela bal mumu olduğu için biraz daha sert fakat havayla temas anında kurumadığını iddia ediyor. Kızımın kreşinde onu kullanıyorlar bi sormak lazım :) Marka farklılığı içerik faklılığı yaratacağından bu uygulamanın onlarda aynı sonucu vereceğini sanmıyorum ama yine de çöpe atmadan önce denemekte fayda var. Playdoh buğday unu, su ve tuz kullandığını söylüyor ve belki de su yöntemi o yüzden playdoh da çok işe yarıyor, pastacı mantığı yani hamur katıysa su, cıvıksa unu fazlalaştır :)

        Gelelim şimdi nasıl olacağına çok basit ufalanmaya başlamış sertleşmiş hamuru küçük parçalara bölüyoruz ne kadar küçük olursa bekleme süresi o kadar az olur. Ama çokta mink olmasına gerek yok çok uğraşmayın. Zaten o kurumaya başladığı için kendiliğinden dağılır.


         Böldüğümüz hamurları kabına alıp üstüne çok az miktarda su döküyoruz yaklaşık ölçü olsun diye sizler için denedim. Oyun hamurunun kapağının içinde kalın bir kanal var, o kanalı dolduracak kadar su yeterli ama hamurunuz çok kuruysa iki ölçü koyun. Ben genelde 2-3 yudum su döküyorum kapağı kapatıp 1-2 kere çalkalayıp (çok değil hamurlar hemen eriyip renk salıyor ona göre ) kalan fazla suyu döküyorum o nemlenme yetiyor. Fakat bizim 8 farklı renk hamurumuz var her gün dönüşümlü olarak ikişer ikişer veriyorum ve 2 haftada bir falan sulamayla yenileme yapıyorum o yüzden bizde hafif nemlendirme yeterli oluyor.

        Su eklemesinden sonra kapağını sıkıca kapatıyoruz. Bölünmüş parçalar aralarda boşluk olduğu için aynı kaba sığmaya bilir sorun değil biraz bastırarak kapağını kapatabiliriz sorun olmaz.
       

         Ben ters bir şekilde bekletiyorum çünkü dibe biriken su o bölgeyi çok yumuşatıyor ve dibinden almak zor olabiliyor ama kapakta kalınca açtığımız zaman kolayca daha katı olan bir hamur parçasıyla alıp, özleşene kadar yoğuruyoruz ve mis gibi tazelenmiş hamurunuz hazır emin olun sıfırdan hiç bir farkı yok.

        Bekleme süresi hamurun kuruluğuna göre değişiyor fakat ne kadar beklerse o kadar iyi, ben o yüzden en erken akşam yapıyorum bir sonraki gün veriyorum hatta 2 gün sonra.

          Birde sulama yaptığınız hamuru direk çocuğa vermeyin  çünkü yan fotoğraftaki gibi bir şekilde çıkıyor, önce siz her tarafını eşitlemek için elinizde biraz yoğurun sonra çocuğunuza verin.

        Biz bu yöntemle İkra'nın ilk hamurlarını bile hala kullanıyoruz yaklaşık 1,5 sene oldu :) tek derdimiz renk çeşitliliğini arttırmak o yüzden hamur alırsak alıyoruz yoksa hiç çöpe hamur atmadık. Renkleri genelde hepsini aynı anda vermediğim için karıştırma da çok olmuyor, birde kızım daha renk karıştırarak farklı renkler elde edebileceğini bilmiyor ve karıştırıp yoğurmuyor sadece üst üste koyuyor bende her hamur oyununu kaldırırken karışmış renklerin ayırabildiğim kadarını ayırıyorum ayrılamayan çok bir birine yapışmış olanları da genelde koyu renklere katıyorum ve suyla özleştirrme sırasında karışıp gidiyor ama beyaz biraz sıkıntılı tabii :)

                        Sulama yönteminden sonraki görüntüde böyle oluyor :) Ufaklıklar güle güle oynasın.



Yorumlar

  1. paylaşımınız için teşekkürler. deneyecem. sonra sonucu paylaşırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyebildiniz mı? Sonucu paylaşırsanız sevinirim Burhanettin bey

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Deneyip memnun kalmanıza sevindim bol oyunlu günler ☺️

      Sil
  3. Ben denedim ama işe yaramadı ne yapabilirim ? Yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tüm denemelerinde hep olumlu sonuç aldım aysima hanım. sizinki ne marka acaba içerik mi farklı yada su oranında mı sıkıntı oldu?

      Sil
  4. Denedim süper oldu:) çok teşekkür ederim paylaştığınız için.ben içine çook azda zeytin yağı damlattım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEMNUN KALMANIZA ÇOK SEVİNDİM :) YAĞ FİKRİDE GÜZEL :) BOL OYUNLU GÜNLER SEVGİYLE KALIN

      Sil
  5. Çok teşekkürler. Çok işimize yaradı üstelik bizimki hemen istediği için mavi rengi ben ellerimi ıslatıp yogurdum hamuru ve hemrn sonuç aldık,ellerim boyandı ama yıkaninca hemen çıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) ne demek . Guzel sonuç almanıza ve memnun kalmanıza cok sevindim :) bol oyunlu günler

      Sil
  6. Kimse bakteri olur, mantar olur bunkadar uzun sure kullanilmaz dememis. Elinizin kiri bulasiyor. Bir sure sonra atilmali. Kullanilmamali. 3 kurus icin yüzlerce lira doktor parasi odemeyin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru bir konuda uyarıda bulunmuşsunuz Engin bey tesekkurler. Bizde cok sukur böyle bir sorun olmadı. Belkide yaşı küçük, el yıkama eylemini sağlıklı bir şekilde yapabilen ve ev ortamında oynayan çocuğuma yaptıgım icinde olabilir. Fakat 2012 yılından beri hem ben hem çevredekiler hemde blog okuyucularım uyguluyoruz ve bir sorun olmadı. Ama yinede dikkatli olmakta el hijyenine dikkat etmekte ve eger böyle bir kaygınız oluştu ise uygulamamakta fayda var. Mutlu günler

      Sil
    2. Kullandığımız suyun içine kolonya alkol veya sirke karsak bakteri veya mantar oluşumuna etki sağlar mı aceba

      Sil
    3. Neden olmasın hatta su yerine direk sirke ile yapın yada direk kolonya ile bence aynı etki olacaktır önemli olan sıvının oranı cunku guzel
      Günler dilerim

      Sil
  7. aaa çok teşekkürler bu paylaşım için hep kirlenince atıyorum.. bende deneyeceğim bu yöntemi bende aynı play doh markasını kullanıyorum, nezih den almıştım internet sitelerinde var öneririm, çok kirlenince atın benzede mikrop olmasın https://www.nezih.com.tr/kategoriler/766/oyun-hamurlari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir öğrenciyim bizden sürekli proje ödevleri yapmamız isteniyor çoğunluğunu da hamur ile yapıyorum her seferinde hamurlarım kuruyor param projeden sonra boşa gidiyordu bugünde hamurlarım okuldan sonra parça pinçikti araştırdım nasıl düzeltirim diye buraya denk geldim yöntem %100 işe yarıyor artık hep böyle yapacağım çok teşekkürler

      Sil
    2. Böyle bir katkım olduysa çok mutlu oldum yolunuz açık olsun

      Sil
  8. Hic kullanılmamıs oyun hamurumuz elimize yapışıyor cıvık bir durumda ne yapabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok az un katabilirsin un biraz daha katılaştırır ama azar azar koy ki çok katılaşmasın

      Sil
  9. Bende uyguladim ve yumusacik oldu tesekkurler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da döner denince :)

                      Ankara'da döner denince aklıma gelen ilk yer tabikide Peçenek Döner . Önceden Etlik eski garajlar içinde olan mekan garajlar yıkılınca kendisini İskitler de iki katlı eski tarihi Ankara evi olarak yapılmış yeni bir yere taşıdı.                  Mekan öyle süslü püslü lüx, oyun alanı olan, bir yemekte 2-3 çatal bıçak getiren , kendinizi prens yada prenses hissedeceğiniz koltukları sandalyeleri olan mekanlardan değil. Ama çıktıktan sonra 'bu günkü döner neydi be...' yada ' dün yediğimiz dönerin tadı hala damağımda.' ve hatta ' geçen haftaki döner olsada yesek.' diyeceğiniz, akılda kalan bir lezzete sahip döneri var. Zaten buda yetiyor.                  Mekana gittiğinizde ayakta kalmanız, yemek yiyen kişilerin kalkmalarını beklemek zorunda kalmanız muhtemel çünkü özellikle öğle saatlerinde çok ama çok hızlı servis yapmalarına rağmen mekan çok kalabalık. Mekanın çok geniş bir müşteri kitlesi var. Çoğunlukla takım elbilesel

NASIL VERDİN BU KİLOLARI ?

            Bloğumu açalı çok olmuş ama hiç dokunmamışım artık dokunmaya karar verdim :) sizlerle paylaşmak istediğim o kadar çok şey var ki öncelikle bebeklerle ilgili, kilo vermeyle ilgili, yemekle pastayla börekle çörekle ilgili, kozmetikle ilgili kısacası bir çok şeyle ilgili :) Öncelikle bu günlerde bana çokça yöneltilen soruyla başlayayım bloğuma dönüşüme;  NASIL BU KADAR ZAYIFLADIN?  NE KADAR ZAYIFLAMIŞSIN!! NE YAPTIN?  İNANMIYORUM ESKİYE DÖNMÜŞSÜN. HEMEN ANLATIYORSUN, NASIL OLDU?