Ana içeriğe atla

NASIL VERDİN BU KİLOLARI ?

            Bloğumu açalı çok olmuş ama hiç dokunmamışım artık dokunmaya karar verdim :) sizlerle paylaşmak istediğim o kadar çok şey var ki öncelikle bebeklerle ilgili, kilo vermeyle ilgili, yemekle pastayla börekle çörekle ilgili, kozmetikle ilgili kısacası bir çok şeyle ilgili :)

Öncelikle bu günlerde bana çokça yöneltilen soruyla başlayayım bloğuma dönüşüme;

 NASIL BU KADAR ZAYIFLADIN?
 NE KADAR ZAYIFLAMIŞSIN!! NE YAPTIN?
 İNANMIYORUM ESKİYE DÖNMÜŞSÜN. HEMEN ANLATIYORSUN, NASIL OLDU?



Cevap veriyorum:  Özel olarak hiç bir şey yapmadım. Evet tam 27 kilo verdim ve hiç bir şey yapmayarak.

           Öncelikle şunu belirteyim benim kilom hamilelik kilosuydu. O yüzden bu yazıyı okuyan bayanlar bunu göz önünde bulundursun, yerleşmiş artık kasa dönüşmüş yada çoğunluğu yağdan oluşan bir kilom yoktu. 48 kilo bir genç kızken evlendikten sonra mutfağa olan düşkünlüğüyle 2-3 kilo alıp hamileliğiyle birlikte hızla kilo alımına devam edip doğumhaneye 85 kilo giren bir bayanım. Toplam 1 yılda 37 kilo aldım dile kolay tam 37 kilo yani 148 paket margarin, 20 paket tüm tavuk yada 123 ekmeği gözünüzün önüne getirin.O kadar yükü üstünüzde taşımak zorundasınız. İşte benim durumum tamda böyleydi.

Peki bu kadar kiloya ne olur?
             Bel fıtığı başlangıcı teşhisi konur, ayaklarınız sızlar, bacağınızı hareket ettiremezsiniz her adımınız kalçanıza sancı yapar belinizi çeker ve neredeyse gözünüzden yaş gelir, sırtınız ağrır, ağrısı ellerinize kollarınıza omuzunuza vurur. 'Kalçam ağrıyor, sanki bacağım yürürken içerler de bir yerlere sürtüyor' diye tarif edersiniz doktora acınızı, dizleriniz ağrır, varise meğilliyseyniz varisleriniz belirmeye ve artık ağrı yapmaya başlar ve çatlarsınız ne sürerseniz sürün bu kadar gerilime dayanamayan cildiniz çatlamaya başlar.
             Sonrasında kıyafetler olmaz olmaz olmaz o eskiden giydiğiniz 34 beden pantolonlar dizinizden bile geçmez artık 44 beden giyersiniz o da lastikli belli olursa. Ayak numaranız büyür her hamileninki bir numara büyür sizin ki iki hatta üç numara büyür 37 numarayken 40 numara reyonuna bakarken bulursunuz kendinizi, benim size tavsiyen yaz hamilesi iseniz hiç kasmaya gerek yok alın mantar tabanlı deri bir terlik her şeyin altına onu giyin.
             Hamileyken ayak burkulmaları ve takılıp düşmeler çok oluyor, her şey gibi bununda mucizevi bir bilimsel açıklaması var tabi, bebeğimizin karnımıza sığması ve doğum yapabilmemiz için hamile kaldığımızda salgılanmaya başlayan relaxsin ve prolaktin hormonun bağlarımızı ve kaslarımızı gevşetmeye başlaması. Gevşeyen bağlarımız artmakta olan yükümüzde eklenince iyice zayıflıyor ve hayatınızda hiç düşmediyseniz bile düşebilir hale gelebiliyorsunuz aman dikkat. İşte bu marifetli hormonlarımız sayesinde iyice salıp genişliyoruz. Suçlu zaten hep hormonlarrr canımmmm :)) biz hiç iskenderleri kebapları löp löp götürmeyiz! tatlıları çeşit çeşit önümüze yığıp kararsız kalıp hepsini birden yemeyiz hiç canımmm! dimi?

              Evet işte ben tamda öyle yaptım kendi yemeğimi bitirip başkasınınkine gözümü diktim hep eşiminkinindi yarısını yedim sildim süpürdüm. Hiç midem bulanmadı hiç kusmadım eee zaten aldığım kilodanda belli olmuyor mu?
             ALLAH razı olsun annemde çok yardımcı oldu gel kızım bende kal diyordu. O yapıyor ben yiyordum. aslında çok koşuşturmacalı bir hamilelikti hem yüksek lisans yapıyordum hemde çalışıyordum. Anneciğimde bana kıyamıyordu tabi hep yemeğe çağırıyordu bizi akşamda kalın burda gitmeyin hamile hamile tekrar çıkıp buraya gelicen diyordu yada zaten ben uyuyakalmış oluyordum ( bu arada ben Eryaman da oturuyorum okulum Etlikte işim Mamak'taydı ) o yüzden orda bir elim yağda bir elim balda günlerimi geçirdim.

              Hamileliğim bebeğim için ne faydalıysa onu abartarak yemekle geçti. Haftada 5-6 kere balık yiyordum kışın hamile olmanın ve balığı çok sevmenin yararları. Her gün ceviz, çiğ badem ve fındık yedim miktarını söyleyip kötü örnek olmak istemem siz doktorunuza danışın ben avuç avuç yiyordum çünkü. 1 ltlik sütü alıp derse giriyordum masamda sütle ders geçiyordum hocalarım sağ olsun hiç bir şey demiyordu, sınıfın kural ve ciddiyetini sonuna kadar zorladım allah razı olsun haklarını helal etsinler inşallah. Artık herkes çok alışmıştı yüksek lisanstaki arkadaşlarım bile bi yemek organizasyonu yapıldığı zaman beni iki porsiyon sayıyorlardı. eee bende onların hesabını yanlış çıkartıp mahcup etmemek için görevimi büyük bir zevkle yerine getirip hepsini yiyordum.

              Yani anlayacağınız alması çok kolay ve bende çok kolay bişekilde aldım doktorumun tüm uyarılarına, kızmalarına rağmen. Bu arada doktorum NURTEN BOYRAZ 'dı ve kendisinden çok memnundum. Hamile kalmadan önce çok zayıf olmamdan dolayı önceleri pek bişey demiyordu sonradan sonradan kızmaya başladı ve hatta bi gün ' sen ne yapıyorsun? kendine gel! DOĞURAMAZSIN! DOĞURAMAZSIN ' dedi. Dediği ay 1 kilo falan aldım ama sonra yine tüm hızımla devam ettim o da her seferinde ultrasondan önce tartıp kızıyordu, bebeğin ölçülerine baktıktan sonra rahatlıyor. 'Allahtan bebeğin güzel gelişiyor onu baskılamıyorsun' diyordu bende o da rahatlıyorduk ve neticede sürekli ayından önde giden güzel kızım sağlıklı bir şekilde dünyaya geldi. Ama maalesef hocamın dediği oldu ve normal doğum yapamadım hem benim çok kilolu olmam hemde bebeğimin iri olmasından dolayı sezaryen oldum. O yüzden neymiş hamilelikte çok kilo almak iyi bir şey değilmiş.

               Gelelim doğumdan sonrasına ben doğuma girmeden önce tartıldım ve aç karna tartıda 85 kg yi gözlerimle gördüm. doğuma girdim çıktım ve akşam yürüyüşü sırasında hemşirelerin odasındaki tartıyı gözüme kestirdim ve tekrar tartıldım ve kabusss hala aynıyım hiç kilo gitmemiş doğurmamış olabilir miyim? Bu olamaz ! derken hemşire geldi ve beni tartıdan indirip bozma moralini hemen zayıflanmaz öyle dedi beni teselli ede ede odama götürdü.
             Ben 5 gün sonra tekrar tartıya çıktım veeee oley 5 kilo gitmiş ve 3 gün sonra bidaha baktım 4 kilo daha oooohhhh süper 9 kilo gitmişti ve ben artık 85 değil 77 kiloydum. Tamam iyi güzelde aylar geçiyor ben hala 77 ben hala77 bilemedin ara sıra 76 kgim ve dedim ki kendime herhalde artık balık etli bir kızsın füsun kabullen çünkü aylar geçiyor tık yok. Sonra geldi 6. ay ve bi anda bi fark ettim artık kilo veriyorum hiç bir şey yapmadan kilo veriyorum her ay yarım kilo bir kilo gidiyor ve nihayet emzirmenin nimetinden yararlanmaya başlıyorum veee 65 kiloya kadar düşüyorum 1 senenin sonunda.

               Bu arada bunun sebebini de söyleyeyim gene doğanın bir mucizesi rabbimin bir lütfü. Rabbim her şeyi bizim için düşünmüş ve ayarlamış ama ne yapalım işte bizde konu kilo olunca sabırsızlanıyoruz. ilk toparlanma o verilen ilk kilolar tabiki bebeğin kendisi, plesenta ve sıvısı. sonrasında doğumla hemen devreye giren ve 40 gün boyunca çok yoğun bir şekilde salgılanacak olan oksitosin hormonu. Bu hormoncuğumuz rahmimizin kasılarak bebeğimizi doğurmamıza, memelerimizden süt gelmesine ve sonrasında da süt üretiminin devamına ve rahiminde kasılmalarla kendini toparlamasına yardımcı olacak hormondur.
                 Eee eskiler boşuna lohusalık diye bir kavram çıkarmamışlar. Bu durumdayken bebeğimiz için en sağlıklı olan ve doğanın kurallarına göre yapmamız gereken katıksız bebeğimizi sadece anne sütüyle beslememiz. Ben 42 derece temmuz sıcağında doğan kızıma bi damla bile su vermedim sadece emzirdim korkmayın bişey olmuyor. Bunu bilen vücudumuz tüm depolarını korumaya alıyor ve 6 ay boyunca bebeğiniz için siz aç kalsanız da onu emzirebilin diye tüm depolarınız saklıyor ve isteseniz de kilo veremiyorsunuz. Ancak ilk toparlamadan sonra 6 ay geçince kilo vermeye başlıyorsunuz ve işte o zamanda emziren anne kilo verir ilkesi kendini gösteriyor çünkü vücut kendini korumaya almayı bırakıyor ama emzirmeye devam ediyorsanız doğal olarak depolarda gitmeye başlıyor.

                 Ben kızım 1 yaşına geldikten sonra biraz biraz kalorisi düşük şeyler yemeye, gereksiz kalori almamaya, şekerli, beyaz unlu şeyler yememeye özen gösterdim kaçamaklarım hariç tabi. Ama bende tık yok hiç kilo veremedim. Resmen metabolizmam yavaşladı yemesemde veremiyorum baktım olcak gibi değil kızım 1,5 yaşındayken metabolizma hızlandırıcı bi diet yaptım kendime sadece 7 gün yağsız peynir, yağsız süt ve yoğurt, yumurta, tam tahıllı ekmek, yağsız tavuk eti ve salata yiyerek ( diyetimin tam bir listesi vardı ölçüleri vardı lütfen bunları yazdım diye kafanıza göre uygulamayın doktorunuza danışın) 1 haftada 4 kilo verdim. gerçekten mucize gibiydi aylarca hareket etmeyen kilom düşmüştü. 1 hafta sonunda bıraktım çünkü protein ağırlıklı bir diyet olduğu için ne kadar su içsenizde böbrekleri ve karaciğeri yorduğu için daha fazla yapılmıyordu.

                 Sonrasında da gece geç yememeye dikkat ederek hayatıma devam ediyorum. Kızımı 23 ayına kadar emzirdim. emzirmeyi bırakınca kilo almaktan çok korktum. O aralar biraz daha fazla dikkat ettim kalorisine değmeyeceğini düşündüğüm şeyleri yemedim canım bişey istediğinde iki kere düşünüp kendimi vazgeçirmeye çalıştım ( her ne kadar başarılı olamasamda) baktım kilo almıyorum ipin ucunu kaçırdığım oluyor :) Bazen veriyorum bazen alıyorum. Şu anda 59 kiloyum ama tartıda 58 i gördüm azimliyim 52 olucam :) Bu arada boyumu yazmamışım yazayım da 85 kiloyken nasıl bi görüntüdeydim hayal edin boyum 1.69 cm :) yani minik bir devdim. Şimdi balık etliden hallice oldum. görsel olarak göstereyim ve daha güzel anlaşılsın diye bir kaç foto ekleyeyim;

öncelikle ben bu incelikte bir kızdım.


evlendiğimde de inceciktim :)



ama hamilelikle her şey değişti 2,5 aylık hamileyken


5 aylık hamileyken doğuma yaklaşık 4,5 ay  var




doğuma 2,5 ay kala


doğuma 1,5 ay kala ayaklara dikkat lütfen şişliğe bakın


doğuma 1 hafta kala veee kolumun eşiminkinden kalın olduğu zamanlar


ve artık bu görüntüden sonra nihayet bebiş kucağımda buda doğumdan tam 40 gün sonra


buda son halim habersiz çekilmiş bir foto koydum ki aklınıza karnımı içime çekmiş olabileceğim ihtimali gelmesin diye


 size kolaylık olsun bi de böyle bakın
 :))

Yorumlar

  1. Allahım o kadar güzelsiniz maşallah esiniz de çok şanslı bende 18 yasında 163 boyunda 70 kiloyum nasıl vericem bilmiyorum kocama daha tanımadan acıdım 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. VERİRSİN VERİRSİN CANIM HİÇ DE ZOR DEĞİL EMİN OL :) BU ARADA GÜZEL SÖZLERİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDRİM BENCE EŞİN OLUCAK İNSAN BÖYLE İNCE BİRİYLE EVLİ OLACAĞI İÇİN ŞANSLI BİLE :))

      Sil
  2. Merhaba Füsun. Yazıniz harika. İstediğiniz kiloya ulasabildinizmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmenize cok sevindim maalesef hedefim olan 52 kg ye ulaşamadım ( çünkü hiç ama hiç caba sarfetmedim ☺️) ama şişman bir hatun olmadım 60 kg civarında oynadım durdum. Ama artık yeni bir hedefim var ikinci bebeğime hamileyim ve onda 37 kg almamak ilk hedefim 😂😂 sonrasında Nasıl olur hep birlikte görüvermek ☺️ Sevgilerle

      Sil
  3. Çok tatlısınız maşallah kızlar ben 53kilo ile hamile kaldım 94 kilo ile doğum yaptım bebek doğduktan altı ay sonra 60 kilo oldum yaşında 53 oldum özel birşey yapmadım emzirdim sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok güzel bebeilerinize de size de sağlıklı günler

      Sil
  4. Tebrik ederim çok güzel gorunuyosunuz bende 3 yılda 2 hamilellik gecirdim su an 84 kiloyum ve 25 kg fazla var 2 aylık bebegim diyet yapıyorum umarım verrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı diyetisyenler hemen diyeti önerse de ben cok dogru bulmuyorum ve bir cok uzmanda benim gibi düşünüyor o yüzden bence en azından ilk 6 ayı beklemelisiniz çünkü Suan onemli olan bebeğinizin sut kalitesi kilo nasıl olsa verilir ama bebeğiniz icin bu gunler geri gelmeyecek ☺️ Sağlıklı günler

      Sil
  5. maşallah size nedeyim zoru basarmissiniz bende tam tersi 4 tane doğum yaptım doğuma girerken kilom 69 ve sonra 67 eve geldim 72 kilo oldum doğumdan sonra 2 yaşına kadar oğlumu emzirdim 63 kiloydum bırakırdım emzirmeyi ve 68 kilo oldum 2 ay içind e ve çok mutsuzum 😭

    YanıtlaSil
  6. Merabalar bende 3 sene emzirdim hiç kilo vermedim 2 oğlum var biri 5 yaşında diyeri 3 girdi bende 78 kilodayim birturlu veremedim suten kesmeye başladım acaba emzirmeyi bıraktıktan sonra kilo verirmiyim sorumu cevaplarsaniz çok sevinirim şimdide tesekurler

    YanıtlaSil
  7. Ygnosilfac_ko_1980 Eric Spier click
    mihostobit

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara'da döner denince :)

                      Ankara'da döner denince aklıma gelen ilk yer tabikide Peçenek Döner . Önceden Etlik eski garajlar içinde olan mekan garajlar yıkılınca kendisini İskitler de iki katlı eski tarihi Ankara evi olarak yapılmış yeni bir yere taşıdı.                  Mekan öyle süslü püslü lüx, oyun alanı olan, bir yemekte 2-3 çatal bıçak getiren , kendinizi prens yada prenses hissedeceğiniz koltukları sandalyeleri olan mekanlardan değil. Ama çıktıktan sonra 'bu günkü döner neydi be...' yada ' dün yediğimiz dönerin tadı hala damağımda.' ve hatta ' geçen haftaki döner olsada yesek.' diyeceğiniz, akılda kalan bir lezzete sahip döneri var. Zaten buda yetiyor.                  Mekana gittiğinizde ayakta kalmanız, yemek yiyen kişilerin kalkmalarını beklemek zorunda kalmanız muhtemel çünkü özellikle öğle saatlerinde çok ama çok hızlı servis yapmalarına rağmen mekan çok kalabalık. Mekanın çok geniş bir müşteri kitlesi var. Çoğunlukla takım elbilesel

OYUN HAMURU YENİLEME :)

        Çocuklarımızın  severek oynadığı ( bıraksam İkra'nın saatlerce oynayabileceği ) oyun hamurları zamanla ilk günkü formlarını kaybederler ve ufalanmaya, güzel şekil almamaya, çatlamaya başlarlar. Annelerin en çok şikayet ettikleri şeyde budur, Her zaman yenisini mi alıcam? Oyun hamuru yetiştiremiyorum! Buna paramı dayanır? diye hayıflanırız. Aslında oyun hamurlarınız ne kadar kurumuş bozulmuş olursa olsun ilk günkü hallerini alabilirler. Bunun bir tek yolu var oda; sulamak :) evet yanlış duymadınız tek gerekli malzeme 'su', eee tabi birde kötüleşmiş oyun hamuru.